Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#77210] Gustav Adolf Lindblad Hall og Andrea Elisabeth Olsen Hamdal

Recommended Posts

Gjest Per Oluf Nordli

Han var født i Danmark 03-10-1887 og hun 05-10-1884. Er det noen som kan fortelle meg noe om hans forfedre eller noe om etterkommere. Hvor/når giftet de seg, hvor bodde de og hvor/ når døde de. Jeg vet at de har bodd i Oslo, men ikke hvor. Mange kirkebøker å lete i. Håper noen kan hjelpe meg.HilsenPer Oluf Nordli

Gjest Berit Knudsen

Mener du at Andrea også ble født i Danmark? Jeg mener jeg har funnet dåpen hennes i Dybvåg A-A, nr.44 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9436&idx_id=9436&uid=ny&idx_side=-117>Lenke Og her er hun vel i 1900, Elisabeth

Gjest Per Oluf Nordli

Andrea er født i Dybvåg, det er korrekt, og hennes far, Johan født 17-11-1834 kom fra Sverige. Tok ikke med dette da det var Gustav Adolf jeg egentlig var ute etter å finne noe mer om, for Andrea sin morside kjenner jeg tilbake til ca, 1700, farssiden er mindre kjent.

Gjest Carsten Schanche

Norges håndverkere utgitt 1938:Gustav Nielsen Hall, malermester, Skøyen, f.4-10-1887 i Aalborg, Danmark. Foreldre: Jens Nielson Hall og Helena Lindblad.Læretid og aftenskole 4 år, svennepr. i Skagen 1906, arbeidet i Tyskland og Sverige, hos Carl Vaagaard i Oslo 1909-16, egen forr. fra 1-8-1916. Medlem av Aker Håndverkerforening, sekretær i Akers Malermesterforening.Gift 19-8-1915 med Elisabeth Hamdahl. Foreldre: Johan Hamdahl og Maren Lovise Pedersdtr. 2 sønner. 'Som svend fulgte jeg den gamle håndverksskikk: å gå 'på valsen' fra by til by for å se og lære nytt. Jeg skulde ønske de unge kunde gjøre det samme nu'. - Særinteresser: Fotball, bryting, kunst.

Gjest Per Oluf Nordli

Takk for all hjelpen, det var flott. Hvordan fant du på søke på Frogner? Du vet ikke tilfeldigvis hvor barna er døpt? Sven Hall født 03-04-1916 og Asbjørn 09-10-1917. Begge skal være født i Oslo, men jeg vet ikke hvor. Har lett i veldig mange kirkebøker, men har gitt opp. Sven er gravlagt i Nøtterøy 22-06-2006, og Asbjørn er gravlagt på Ullern 05-12-2000.HilsenPer Oluf Nordli

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.