Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#77243] Helene Marie f. 1896 i Frankrike

Recommended Posts

Gjest Johan I. Borgos

Helene Marie var født i Frankrike 05.04.1896. Hun gifta seg med nordmannen Edvard Magnus Amundsen (1887-1859), visstnok i USA, og de hadde ei datter, Ninette f. 02.01.1921. Helene og Edvard kom til Andenes før krigen, og etter at Edvard døde, flytta Helene til Nittedal.Jeg har alle data om Edvard, men mangler mye om Helene: Hva var det fulle (og korrekte) navnet hennes? Hva het foreldrene? Når døde hun? Jeg har heller ikke funnet når hun og Edvard gifta seg. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/162585-77243-helene-marie-f-1896-i-frankrike/
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Vet ikke om dette er til hjelp.Var hun fransk statsborger med franske foreldre? Jeg har funnet 5-6 personer bosatt/viet i Gjøvik/Toten som var født i Dunclair med norske foreldre mellom 1890-1914. I et tilfelle vet jeg at foreldrene hadde flyttet til Dunclair for å jobbe i industrien. Dunclair ligger så vidt jeg vet i Normandi.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.