Gå til innhold
Arkivverket

[#77243] Helene Marie f. 1896 i Frankrike

Gjest Johan I. Borgos
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan I. Borgos

Helene Marie var født i Frankrike 05.04.1896. Hun gifta seg med nordmannen Edvard Magnus Amundsen (1887-1859), visstnok i USA, og de hadde ei datter, Ninette f. 02.01.1921. Helene og Edvard kom til Andenes før krigen, og etter at Edvard døde, flytta Helene til Nittedal.Jeg har alle data om Edvard, men mangler mye om Helene: Hva var det fulle (og korrekte) navnet hennes? Hva het foreldrene? Når døde hun? Jeg har heller ikke funnet når hun og Edvard gifta seg. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Vet ikke om dette er til hjelp.Var hun fransk statsborger med franske foreldre? Jeg har funnet 5-6 personer bosatt/viet i Gjøvik/Toten som var født i Dunclair med norske foreldre mellom 1890-1914. I et tilfelle vet jeg at foreldrene hadde flyttet til Dunclair for å jobbe i industrien. Dunclair ligger så vidt jeg vet i Normandi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Interessant! Nei, jeg har bare fått vite at hun var født i Frankrike. Fødselsted og -år er henta fra folkeregisteret for Andenes, men fødested er ikke oppgitt der. Navnet på dattera virker forøvrig fransk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Hvis du vet hvor/når hun døde, så kanskje en tlf til prestekontoret der og de kan gjøre oppslag om det ev står mer enn Frankrike på f.sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Jeg har gjort mange søk på Gravminner, men ikke funnet noe. Med 7-8 tusen navn å sjekke i det bygdebokbindet jeg nå finpusser, blir det knapt om tid til hvert av dem, derfor 'delegerer' jeg de tyngste nøttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.