Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#77303] Gunder Danielsen f. 1761 ?/ 1758 DK/ Bergen, bst. på Liane/ Öen sokn/ Askevold.

Recommended Posts

Gjest Svehn Ruskelöv

Gunder var min 3 x tippoldefar, oppvaksen på Hov/ Viksdalen/ Gaular, gift 1783 med Marthe Iverdtr. Gjermundstad : [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=sognvigd&gardpostnr=7427&merk=7427#ovre>LenkeHer er Gunder m/familie på gården Liane : LenkeDet närmeste jeg kan komme som min Gunder, er denne födt 1758 : LenkeOg her er 3 sösken til, Anna Malene, Zacharias og Sören Lenke Lenke LenkeKan ikke finne Daniel Sörensen og Agothe Gunderdtr. som vigde i Bergen, men fant desse vigde i Jölster 1755 som kan passe i ''Familysearch''

Gjest Svehn Ruskelöv

I familysearch skulle vielsen på Daniel og Agathe väre i kirkebok Helgheim/Jölster, ikke pålitelig.Her er vielsen 16/2-1755 i Ålhus/Jölster, copulerede 1755 h. side, Daniel Nä(o)reböe og Agathe Gunnersdatter Gröneng, og så får man undre på om ''Daniel'' hadde ''Sören'' som farsnavn ?? : LenkeMvh,Svehn.

Gjest Svehn Ruskelöv

Hei igjen folkens!Jeg gir mig ikke, hehe.Er det noen der ute som sitter med bygdebok for Jölster og kan gjöre ett oppslag for gården Nereböe/Nedreböe og se hva som står nämnt om Daniel, og om ekteparet i vielsen i nr.5 er de samme Daniel og Agathe som f.o.m. 1756 får 4 barn i Bergen og 2 barn i Asköy nr. 1 og 3.Jeg har forsökt og finne desse barna i tellingen 1801/Bergen og event. vielser, men uten resultat.Sitter det noen ''EKSPERTER'' på dette der ute.LenkeMvh,Svehn.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.