Gå til innhold
Arkivverket

[#77418] Koppevaksinering året før komfirmasjonen - ikke vanlig vel?

Gjest Kathe Tove Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Kathe Tove Røed

Jeg leter etter 2 søsken i Drammen - Birgithe Maria Syvertsdatter døpt 2.1.1825 i Bragernes og hennes bror Ole Fredrik Syvertsen døpt 30.12.1832 - begge Bragernes. I mellom disse to er ett barn, Thomas Syversen f.1828 som jeg har endel på. Men disse to andre er som sunket i jorden.Foreldrene er Syvert Hansen Vaterland f. Trondheim og Justine Arntdatter Wright Steenberg. Når det gjelder Birgithe Marie- hun er funnet komfirmert i 1843 i Bragernes og står oppført som koppevaksinert av Wildhagen 7.11.1842 i komfirmasjonsprotokollen - altså året før hun ble komfirmert. Thomas Syvertsen er komfirmert 1849 og står oppført som koppevaksinert i 1848 - også av Wildhagen. Jeg har ikke klart å finne noen fortegnelse over andre enn små barn som er blitt koppevaksinert, så jeg lurer på om det er noen som har noen andre oversikter over dem Wildhagen vaksinerte. Jeg har funnet ut at Birgithe Maria er komfirmert, men har ikke klart å finne noe mer på henne - Ole Fredrik har jeg ikke funnet - hverken koppevaksinert eller komfirmert. Om noen har noen opplysninger om disse mottas det med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.