Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#77514] Ole Thoresen Økland i Tysnes

Recommended Posts

Gjest Jostein Riseth

Jeg prøver å finne opplysninger om Ole Thoresen f.ca 1862 i Økland i Tysnes. Han var gift med Karoline Cecelie Nilsdatter f.27,09.1861 på Leka. Jeg tror det er familien jeg har funnet bosatt i Bergen i 1900 og bor i Nordnesbakken sammen med to barn, Ingvald og Kristine. Er det noen som har opplysninger om denne familien ?

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Det er født en Ole Thoresen 11.12.1862, døpt 26.12.1862. Foreldre Thore Ingebrigtsen Økland og hustru Kari Olsdtr. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8312&idx_id=8312&uid=ny&idx_side=-40>Lenke Permanent bildelenke:

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Lenke til familien i 1900-tellingen, så slipper andre å lete: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=33&filnamn=f01301&gardpostnr=2315&personpostnr=11084#nedre>LenkeI 1904 er Ole Thorsen Økland oppført som dreng, og kona Karoline Cecile Økland som drengs hustru, bosatt i Frederiksbergssmug 14.Her reiser Ingvald, f. 1895, til sin fetter i USA i 1914: LenkeOg i 1918 dør Karoline: LenkeOle Thorsen selv levde til 1953:

Gjest Norodd Hagenson

Ernst Berge Drange: Tysnes gards-og ættesoga, bind 2, side 36:'Ole (1862 - 1953) g. I 1892 m Karoline Cecilie Nilsd Leknes, f. i Lekøy, g. II 1922 m. Johanna Hansd Gjøvåg Ø, br. 3, b. i Bergen, opphaveleg sjømann, sidan arbeidde han m.a. som bygningssnikkar.'På side 764 finner vi Johanna som Brita Johanna (1869 - 1966) datter av Hans Olson Øvre Gøvåg og kona Brita Olsd Smievoll. Det står at Johanna og Ole bodde på Nordnes. Siste årene bodde Johanna på Bispegatens Gamlehjem.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.