Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#77580] Erik Jensen - hvor var han fra og hvor forsvant han?

Recommended Posts

Gjest Hans Myhre

Erik Jensen f. uekte 4/4-1829 Aggereie. Foreldre: Jens Jensen og Ane Erichsdatter. Jens Jensen flyttet til Christiania. Pernille Erichsdatter f. 19/11-1815 Voldseie. Foreldre Erich Pedersen og Inge Pedersdatter. Erik og Pernille gift 10/9-1848. Barn: Agnethe 1/2-1848 Dammen Mathias f. 28/4-1851 død før kirkedåp Ingvald f. 22/10-1852 Oo Mathea f. 20/12-1855 Hanumseie Even f. 17/11-1858 Hanum Erik Jensen, snedker, død 4/7 bgr. 12/7-1897, Stensbak (Sælideie) Hjertefeil efter influensa. Pernile Eriksdatter lever av sin formue på Lunde i 1900 med en pleiesønn Elias Paulsen.

Gjest Hans Myhre

Du har rett Else, mitt tastatur er var uenig med mine fingre... Denne Ane(Anne) Eriksdatter som kom uten attest fra Romedal var visst født i Stange..problemet er når. Hun skulle vel hatt sitt. 1. leiermal i Vang/Furnes også kanskje.....

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Jeg mener det står Jens Jensen legger inn lenke til klokkerboka Lenke Noen tanker rundt fadderne, vi vet at Ane Eriksdtr da er født i Stange og bodde deretter i Romedal før hun kom til Vang, hun hadde kanskje ikke noe slekt her. Men Jens Amundsen Agger eie og Nils Jensen Agger eie kan jo være slektninger av faren ? Verdt å sjekke iallefall.

Gjest Stein Ole Kjær

Nå ser det ut som om lenkeen til dåpen som jeg fikk fra Ann-Mary ikke virker lenger. Men i forb. med konfirmasjonen står faren oppgitt til Jens Pedersen og jeg mente det så slik ut også på dåpen. Da er spørsmålet hva som egentlig er rett.Stein

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Lenken til Ann-Mary virker den, hvis du ser nøye på første bokstav i etternavnet ser du at det er en litt slurvete J det er ikke en P,dessuten blir det for lite bokstaven til å danne Pedersen,ingen d og ingen r, kun e og n foran sen. Dette ble veldig klønete sagt :-) Men legg merke til hvordan han skriver P blant fadderne bl.a.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.