Gå til innhold
Arkivverket

[#77863] Halvor Eriksen Jobeck f.1714 Hole , Ringerike.

Gjest Helen Johanne Berget
 Del

Recommended Posts

Hei Er det noen som hvet hvor Jobeck ligger og hvem som er foreldrene til Halvor Eriksen f.1714 gift med Kirsti Rasmusdtr. f.23.12.1718.Vennlig hilsen Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sten Høyendahl

Jobekk ligger på Tyristrand, tidligere et anneks under Hole, men nå den vestligste utposten i kommunen Ringerike.Jeg har noen usystematiske notater om Halvor Eriksen Jobekk. Han ble begravet 5. november 1774, seksti år gammel. Hans sønn Erik ble begravet 11. juni 1764 på Jobekk, tre år gammel.Jeg vet ikke noe om Halvors herkomst, men han var neppe født på Jobekk (kirkebøkene begynner først i 1716). Fra 1721 og i mange år framover var det Fingar Hansen og Kirsti Engebretsdatter som bodde på Jobekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Jeg finner en Halvor, sønn av Erik Svenski som ble døpt i Bragernes i Drammen i oktober 1714, men det er nok et skudd i blinde - Buskerud fylke, Bragernes, Ministerialbok nr. I 3 (1706-1734), Fødte og døpte 1714, side 144. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8449&idx_id=8449&uid=ny&idx_side=-146>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Grethe og StenHalvor Eriksen hadde en sønn Erik som var født Jobeck i 1749 .Hvet ikke om han døde som liten Er det mulig han at han fikk en sønn til som het Erik.Det er mulig at Halvor Eriksen ble døpt i Bragernes i Drammen og at han flyttet til Jobeck.Halvors kone er født i Hole på Ringerike . Datter av Rasmus Stenersen . Hjertelig takk for svaret. Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.