Gå til innhold
Arkivverket

[#77897] Ekteskap registrert i England 1919

Gjest Gro Hjelle
 Del

Recommended Posts

Gjest Gro Hjelle

Jeg trenger hjelp til å finne et ekteskap registrert i april/mai eller juni 1919 i England. Mannen er registrert med navn Andersen,Aksel H, ser ut som han gifter seg med en McGuiness.Brudens fornavn er ikke oppgitt.( om da McGuiness er brudens etternavn da, det står ikke noe over spalten). Om det er de personene jeg leter etter, så heter hun Sally.Om det er en forkortelse eller hennes dåpsnavn, vet jeg ikke.Resten av opplysningene er: District: S. Shields. Vol 10 a,page 2284. Opplysningene her er fra Ancestry.co.uk England & Wales. Aksel H Andersen er min bestefars fetter, som giftet seg i England, og så ble 'borte' for familien. Disse opplysningene er de eneste jeg har funnet hittil om han og hans engelske ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Hvis du klikker på page 2284, får du opp alle som står der og det er to par. Aksel H. Andersen ble gift med Sarah McGuinness. Hvis det ikke lar seg gjøre på Ancestry.co.uk så søk på FreeBMD. South Shields hørte til Co.Durham på det tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Nyberg

Ifølge http://freebmd.org.uk/ er der et giftermål mellom Sarah McGuinness og en 'Anderson' i juni 1919 i S. Shields. (I realiteten betyr vel 'juni' 2. kvartal.) Med det omvendte søket finner man at Aksel Andersen ble gift i S. Shields i samme kvartalet.Via dette nettstedet går det også an å bestille en kopi av vielsesattesten. Slikt har jeg selv gjort med godt resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.