Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#77904] Oleana Lindberg f 1812 Sverige

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

Noen påstår at Oleana blir kalt Julianna også, vet ikke hvorfor. Men Julianna dette er er trolig søsteren. Födelseregister Kungshamn-F6 (142701) Registret är senast uppdaterat:2001-12-31Detaljinformation Löpnummer: 19610 Ordningsnummer: 73621 Födelsedatum: 1811-..-.. Förnamn: Juliana Adress: Grafvarne 4 [boplats från sockenl.] Faderns förnamn: Calle Faderns efternamn: Lindberg Moderns förnamn: Maria Moderns efternamn: Olsd. Övrigt 2: Far född: 178.-..-.. Mor född: 177.-..-.. Övrigt 3: Källa:Kungshamns Församling 1815

Gjest Hanne Ludvigsen

Svarer meg selv litt i dag:) men trenger hjelp. For det er jo mest løse tanker. Dette fant jeg på FSJuliana LINDBERG Age At Marriage: 20 Sex: Event(s): Birth:Marriage: Spouse: Hans JOHANSSON UDD Age At Marriage: 25 Marriage: 14 Jan 1831 Place: Bro, Goteborg och Bohus, Sweden Source Information: Batch Number: M404692 Source Dates: 1703 - 1860 Film or Fiche Number: 132717 Collection Details: Bro; Svenska Kyrkan

Gjest Hanne Ludvigsen

Det jeg lurer på er, er dette Julianna f 1811 i Kungshamn eller Julianna f 1812 i Foss. Noen mener også at hun heter Oliana ( men det rydde du fint opp i) Jeg leiter etter hennes familie (foreldre og søsken) Er så takknemlig for hjelpen Berit :)

Gjest Liv S. Hansen

Hun er skrevet Juliana når hun gifter seg med soldaten Hans Johansen Udd. De bosetter seg på soldattorpet Hasslebacken under Uteby i Bro forsamling. I husforhör fra 1830 og til 1855 kaller hun seg Oliana. Det er vel en slags forenkling av navnet vil jeg tro.Hun får ihvertfall 9 barn med Hans J. Udd. Fødselsåret er skrevet 1811 i hvert husforhør frem til 1855, men fødested er ikke med.Familien flytter fra Uteby i 1851, til hvor kan jeg ikke lese i hf.Oleana Lindberg dør 30.5. 1880 i Bro, som soldathustru under Fjäll 69 år (Dødsfallprotokoll).Liv

Gjest Berit Gullbekk

Hvis den som står i HF er den riktige er hun oäkte født. Den som er født i Kungshamn er ektefødt, mens den som er født i Foss er oäkte. Det som ikke stemmer er at der står faren oppført med navnet Lindström. Skal se litt nærmere på det etter jobben.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.