Gå til innhold
Arkivverket

[#77944] Bilder fra Nordåsvannet, og andre vann i Fana/Bergen ca 1900

Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Vidar Flesland

Her er et postkort med motiv fra Store Nesttunvann, i bakgrunnen Nesttun med Birkeland kirke. Postkortet er fra 1909, så det er noe mer vegetasjon enn på dine bilder.

bilete9377.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Hvor er HVISTEREN?Til bilde nr 70 og 71 har noen (kanskje Knut Fægri) angitt at bildene er fra Hvisteren. Kanskje det er på/nær Sund? Her er det som sto om bildene, med mine antagelser om personer:70. Åtte kvinner på piknik ved sjø (Fra Hvisteren 1898)71. Fem kvinner, utendørs (Fra Hvisteren 1898) fra høyre Vissy? Stoltz, Gudrun Stoltz, Signy Wesenberg, to ukjente.Bildene finnes som før her: Velg GHN i signaturen) når du søker her http://www.ub.uib.no/bilder/.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Nå er alle bildene lagt ut på siden (se forrige melding) og er søkbare, og bildet nr 42 (min kommentar 23) er blitt snudd riktig vei. Jeg lurer fortsatt på om Hvisteren er på Sund (forrige melding). Flott om dere finner har noen kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.