Gå til innhold
Arkivverket

[#78011] RM: Aure, Josva Christophersen f. ca 1735 og Ane Isachen f. ca 1734. Aner

Gjest Ann Helle
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn Oldervik

Nei, på same måte som i Aure så brann også kyrkjebøkene i Stangvik opp. Riktig nok var Stangvik eit mykje større prestegjeld tidlegare, då både Surnadal, Rindal, Halsa og deler av noverande Tingvoll prestegjeld låg til Stangvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Sjølv om det ikkje er di eiga slekt, så kan det kanskje vera av interesse å lesa dette skiftet etter Kaptein Kristoffer Tønder i Aresvika. Kan ikkje sjå at Todal nemner dette skiftet i bygdeboka. LenkeHan har jo bl.a. eit svært rikhaldig bibliotek som skil seg mykje frå dei vi vanlegvis finn hos prestane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

God sundag til Nordmøre og alle andre plassar!I mi mormor sine aner er der ikkje berre Alis, men også ein Tønder, så eg tenkjer no at er i slekt med tøndreane. Når eg lagar ei rekkje med berre mødrer bakover, kjem eg til Martha el Margrethe Christophersdtr. Tønder g.m. Johan Hermannson Garmann. Eg har ikkje heilt klart for meg slektskapet til Kaptein Kristofer Tønder i Aresvika. Kaptein Tønder i Aresvika, han var vel ein kollega til Gunder Kofoed.Eg må nok melda pass når det gjeld å tyda skiftemateriell, eg er ikkje i stand til å finna ein einaste boktittel, same kor spanande dei er.NRK Hordaland har eit programinnslag torsdag føremiddag som heiter Språkspalten, her kan dei ta for seg ulike namn og tyding av dei, lyttarane kan senda inn forslag på namn. Har NRK M&R noko liknande, der ein eventuelt kunne spurt om opphavet til namnet Josva? Kanskje ein namneforskar kunne fortalt litt om namnet.Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Kristiansen

Nei, det har ikke i NRK Møre og Romsdal. Jeg hørte det programmet på NRK Hordaland i vinter en gang og ønsket meg noe lignende for Møre og Romsdal. :-)Jeg kan anbefale boka Norsk personnamnleksikon http://www.samlaget.no/item.cfm?path=&id=12260 som forklarer slike navn, og boka forklarer også hvor navnet var utbredt. Jeg har ikke boka sjøl, den står på ønskelista (derfor lenke til selgeren...) men alle store biblioteker har den. Den ene av forfatterne, Ola Stemshaug, kommer fra Aure. Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Ann (28)Eg lurar på når denne mor-mor-mor...mora di som heitte Martha Kristoffersdotter Tønder levde så nokolunde. Kaptein Kristoffer Tønder i Aresvika hadde nemleg ei dotter som heitte Marta. Ho var ugift ved skiftet etter faren i 1741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Tore (29), den boka har dei sikkert på Bg. Bibliotek, men det må venta litt før eg har anledning til å gå der.Finn (30) Marta / Margrete levde 1640 - 1684, ho var g. 2 m. Hans Nobel.Eg fann dottera hennar i: Stamtavle Familiene Garmann, Schanche, Krohn og Hopstok, 1876 av A. Juliane Hopstock.Så fekk eg hjelp på DIS- til å finna eit skifte etter Marta / Margrethe Christophersdtr Tønder, Det står ei ein av debattane her, det var heilt i starten at eg var inne å søkte her har så eg har ikkje notert noko kjelde (debatt nr).Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Da må dette vera ei eldre Marta og faren ein eldre Kristoffer Tønder.Eg reknar med at Josva er det bibelske Joshua. Eg meinar at namnet er nytta i ein kjend song. Var det 'By the rivers of Babylon'? Eller kanskje heller ein eller annan Nigro spiritual?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Josva er eit bibelsknamn, og det er så lite brukt i Hardanger at det er ikkje med i nemnde bok. Ho Marta / Margteta Christophersdtr. Tønder er datter til fogden som budde på Bremnes gård på Averøya og kona Karen Olufsdtr. Schriver.Ho hadde 2 born med J. H. Garmann, men i fleire (dei fleste) oversiktar er det berre sonen Christopher Johanson Garmann som er teken med.Dattera heitte Margrethe Johansdtr. Garmann g.m. Jakob Købke i Bergen. Eg lurar på alle desse Christopherane som ein støyter på på Nordmøre om dei stammar frå nemnde fogd Christopher Nilsen Tønder. Meinar å ha lese at han hadde fleire born enn det som er med i oversiktane.Kjenner du til om det er ei samla slektsoversikt over etterkomarane til Fogden? Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Om du følgjer den lenka som Grete Flood har lagt inn til Per Nermo sine slektsider på den nye tråden eg har oppretta om Tønder, så kan du klikka deg fram til ein brukbar oversikt over ein del av etterslekta til Christopher Nilsson Tønder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Ja, det ligg nok mykje ute på nettet, det er eit kunststykke å samla til ei god oversikt.No ser eg at eg har starta ein debatt Lenkesom også har oversikt over C. N. Tønder si etterslekt.Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Lagar ei oversikt over dei gardane det i Romsdal Amt budde ein Josva FT - 1801:Stangvik Halset; Josva Knudtsen 36 år Husbond LenkeDei har døtrene : Maren 4 år, Bridt 3 år og Marit 1 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Stangvik Halset FT 1801 - oversikt over Josva - namnet: LenkeLars Andersen 36 år Husbond g.m. Ingebor Josvadtr. 28 år. Deira datter; Ildrie 2 år.2 tjenestepiger: Ingrie Josvadtr. 23 år og Johanna Josvadtr. 14 år.Josva Halvorsen Konens fader 66 år. Har kaar. (Mitt spørsmål: Kan det bety at han var eigar av garden?). G.m. Ildrie Jonsdtr 60 år. Halvor Josvasen 11 år.Er denne garden å finna i bygdabok for Halsa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Stangvig, MochelgjerdJosva Christensen, deres sønn 10 år. LenkeForeldre: Christen Gunders 32 år og Marit Knudsd. 41 årKva bygdebok finn eg denne garden i ? Nokon som kan hjelpa med det?Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Kristiansen

Hallset ligger i Todalen i Surnadal og er å finne i Gards- og ættesoge for Stangvik, bind 2. Møkkelgjerd er omtalt i Gards- og ættesoge for Surnadal, bind 3. Forfatter av begge bindene er Hans Hyldbakk.Men bør du ikke heller lete i ekstraskattmanntallet for 1762 som jeg har lenket til i innlegg 13?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Ann Helle

Hei Tore!Tusen takk for mykje god hjelp, eg har vore innom lenka di (innlegg 13) fleire ggr, uten at eg praktisk fann ut korleis eg skulle forhalda meg til 'dette dokument'. I dag fann eg ut korleis det let seg gjera å forstørra det som står der.For meg ser det ut som det står Josva Christophers og Marit Larsdtr. på side 94 (trykt øverst til venstre på sida) eller visning 21. 'Under' 83 Hestnæs. Betyr dette at dei er ektefellar?1801-teljing er Josva gift med Ane Isachsdtr. begge gift 1. gang LenkeDet står noko i hø. kolonne, fint om eg får hjelp til å tyda det som står der og eventuelle andre opplysningar som kjem fram her. Høyrer hø. side saman med ve. side?Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Kristiansen

Venstre og høyre side hører sammen i ekstraskatten 1762. F.eks. hører under Aure side 22 og 23 sammen.På Hestnes står det Halvor Christophers., ikke Josva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Aud Kalland Sterten

I Halsaboka bind II, side 204, under Løvik, er Josva Christoffersen nevnt;I 1772 er det de nedenfor nevnte brukerne, hver med leie av 1 øre: 1. Josva (Jøsten) Christoffersen og kone Anne Isaksdatter med 2 barn: Henrik og Ildri. Innerst Christoffer Gammelgård og kone Anne Jakobsdatter bodde også her.Aud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Tusen takk til Aud, du er ein trufast hjelpar på Nordmøre.Dette gav nytt liv til debatten, no er me eit ledd lenger bak, og det er veldig kjekt, 4 nye namn kom med eitt til.Gammelgård, kva kan det bety?I innlegg (5) i 1794 er Ingri Christophersdtr. fadde til Josva, kan det vera Ildri i Aud (43)?Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Ho som var fadder i 1794 heitte Ingrid Christensdotter, medan namnet på ho som Aud nemner var Ildri Josvasdotter, med andre ord to høgst ulike namn og dermed også ulike personar. Her gjeld det å halda tunga i rett munn som det heiter ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Helle

Finn (45)Ja, dette var ikkje heilt bra, godt at du rettar opp.Håpar at det let seg gjera å finna nokon av desse personane att i andre samanhengar.Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei igjenn!Nokon som kjenner til kva kyrkjebok Løvik i Halsa høyrde inn under i 1772. Kunne då prøva å finna Christopher Gammelgård og Anne Jakobsdtr. som gravlagde og med det funne alderen på dei. Mvh Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.