Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#78098] Nittedalsmordet i 1920 - kjenner noen til opplysninger omkring dette ?

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Hei !Jeg har søkt i Nasjonalbibliotekets Digitale Aviser og funnet litt om Nittedalsmordet 1920 , men svært sparsommelig (Kun Nordlands Avis ). Jeg har også Gogglet og funnet noe , men jeg skulle gjerne visst mer omkring denne saken.Er det noen som hart opplysninger å gi omkring saken er jeg svært takknemlig :)Vennlig hilsenJan Frode Johansen

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Jeg la ikke merke til i farten at det var nevnt Marit Julie Berg og navn på hennes foreldre øverst på samme side i skifteprotokollen. Hennes alder var også oppgitt, og da har du henne vel hos foreldre her i 1900-tellingen:-)LenkeAlder, navn og foreldres navn passer i alle fall.Mvh. Gunn

Gjest Jan Frode Johansen

Tusen takk Gunn :) Jeg overså også dette da jeg trodde hun var bosatt i Hakadal . Jeg har prøvd å lete etter begravelsen hennes. Iflg. Oslo Byarkiv tilhørte Bjelkesgate 2 Petrus Menighet. Jeg har ikke funnet henne hverken der , eller i Kampen og Grønland. Begravelsen til Kristian Waldemar fant jeg i Kampen.Mvh Jan Frode Johansen

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg fant dåpen til Christian Waldemar Pedersen i Oslo Domkirke 13.09.1891. Foreldre : Henrik Christiasn Laurits Pedersen f. 1867 og hustru Maja Kaisa Andreassen f. 1867 viet 1889 står det anført.Jeg kan ikke finne dem i f.t. 1900 , nå har jeg lett i 2 timer. Hvor kan de ha gjemt seg bort ?Jan Frode

Gjest Gunn Huglen

Enig at det er vanskelig å finne Henrik Christian Lauritz Pedersen i Kristiania i 1900 :-) Mulig han kan være den kjørekaren her . Alder og to av fornavnene passer, men konas navn er i så fall litt omskrevet? LenkeChistian Waldemar Pedersen har jeg ikke funnet i 1900-tellingen til nå. Litt vel ung til å være ute i tjeneste?Har søkt på forskjellige navnvarianter, uten hell.Har du funnet foreldrenes vielse i Kirkebok?Gunn

Gjest Karin Moen

De ble ihvertfall viet i Domkirken 1889 som det står nevnt nr. 45 Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo Domkirke / Vår Frelsers menighet, Ministerialbok nr. 32 (1885-1902), Ekteviede 1889, side 52. Permanent sidelenke: Lenke

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg vielsen 4 aug. 1889 i Oslo Domkirke, se. nr. 45: LenkeChristian Laurits Pedersen var kusk , f. Ø.Toten.f. 10/11 1867. Hustru Maia Kaisa Andreasdtr. fra Rølanda, Sverige. f. 17/10-1867.Kan jo være de har flyttet til Toten, eller til Sverige 1900?Mvh. Gunn

Gjest Hilde Rossing

Tror kanskje Gunn har funnet riktig familie i lenke 15. Kristine Valborg f 1891 kan være feilskrift for Kristian Valdemar. Legger også merke til at de bor i Magnusgt 5, samme adresse som Kristian Valdemar i 1920 (9)Kanskje denne Henry`s dåp kan finnes og gi svar.Mvh Hilde

Gjest Gunn Huglen

Hei Hilde! Jammen tror jeg det var rett familie jeg fant i lenke 15:-) Sikket en feilskrift med navnet til Kristian Waldemar. alder stemmer jo med 2. barn her som kalles Kristine Valborg . Legg merke til at det ikke står d. for datter heller ved navnet.Flott at du også fant konfirmasjoner til sønnene! Adressen stemmer jo bra.Bra detektivarbeid på oss i en gammel mordsak .Mvh. Gunn

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.