Gå til innhold
Arkivverket

[#78132] Hjelp til tydning av kirkeboksider/sjekke data

Gjest Stein Arne Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin Moen

Tror nok at Else Rustad har rett, Legger inn den trolige Marthe Pedersdatter,Aas og så håper jeg du finner ut av dette, går av nett igjen for nyheter og Dr.House, Lykke til videre med å rydde opp i virvaret? Kildeinformasjon: Østfold fylke, Idd, Ministerialbok nr. III 1 (1770-1814), Fødte og døpte 1812, side 310-311. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Arne Jensen

jeg er helt fersk når det gjelder slektsgransking og en smule overveldet over alt dere finner ut. Må øyeblikkelig ta kvelden og blir opptatt en stund i morgen formiddag.Else Rustad (25/26) Tror kanskje det må være Ulfsten eller Ulfsteen. Det forklarer i så fall hvorfor slekten senere har tatt dette som familienavn.Ang. (12) Syns det ser ut som Mos - Froen (muligens Frogn? Familien holdt i alle fall til der senere.)Håper det går å grave videre ut på dagen i morgen. SPENNENDE!Igjen takk for all hjelp!Stein Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Tror ikke vi er på så veldig gale veier, Berit K. poengterte her om dagen at jeg skulle sjekke faddere, og ved søsterens dåp her nr. 78 er Torgal Svensen Nordby fadder, skal se litt nærmere på Svend sin dåp. Kildeinformasjon: Østfold fylke, Idd, Enningdal i Idd, Ministerialbok nr. III 4A (1848-1860), Fødte og døpte 1855, side 99. Permanent sidelenke: Lenke Ser at du er tilbake imorgen, så da får du litt mer hodebry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Ja de samme personene Torgals Svendsen osv. er faddere ved Henrichs dåp også, men om dette er nok til å avgjøre er heldigvis ikke opp til meg, men moro var det at noen flere kom på banen, sammen finner vi nok ut av dette.Skulle ha likt å ha funnet ut når Ulfsten navnet ble benyttet første gang, det står gjerne i kirkebøkene om når de fikk tillatelse til å benytte navnet. Vel lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Finner en Svend Larsen Ulsteen gift for annen gang i 1801 i Moss, det kan muligens være far til Hendric Ulsteen som da er far til Svend som Else Rustad nevner. Lenke Stakkars deg du får en jobb imorgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Arne Jensen

Kommer til å ha hele formiddagen i morgen (Søndag) til å sjekke og lete videre her.Stein Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Når det gjelder dåp i innlegg 25, se neste side, der finner vi en Svend Ulsteen som far ved døpt pikebarn.Sjekk også klokkerboka, mener jeg så etternavnet skrevet som Ulfsteen der.mvh Gro Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.