Gå til innhold
Arkivverket

[#78239] Torger Torgersen, Vaholmen f. omkr. 1800.

Gjest Irene Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Irene Pettersen

Jeg er ute etter opplysninger om Torger Torgersen, f. omkring 1800 og Berte Pedersdtr. og deres opphav.Både jeg og de andre som har leita, har funnet mange kandidater til Torger, men når vi ikke finner når han og Berte gifter seg, så vet vi ikke om vi har funnet rette mann.Berte har blitt nevnt med to forskjellige etternavn. Da hun gifta seg opp igjen i 1840 med Hans Petter Grung fra Høynes, så er hun nevnt Torgersdtr. Og når dattera Elen (Eli) er konfirmert i 1845 i Høynes, så heter hun Pedersdtr.I bygdeboka for Karmøy står det at Torger bare har vært innom Vaholmen en kort tid, men der er Berte nevnt som Brita Torgersdtr.Vi har opplysningene om barna og deres etterkommere.Jeg håper det er noen som kan hjelpe.Mvh. Irene Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det hadde vært til kjempehjelp om du også kunne opplyse hvor dette var i landet. Jeg finner ikke noen gård Vaholmen i 1801 eller kirkesogn som heter Høynæs.Jeg antar det er snakk om Rogaland?På FS fant jeg at Hans Petter Jensen Grung ble gift 1840 i Skudesnes/havn med Brita Torgilsdatter, men har ikke funnet kirkeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Pettersen

Jeg skulle selvfølgelig ha skrevet at det gjaldt Rogaland, jeg trodde det kom opp, men nå har jeg lært. Kirkeboka for den perioden det gjelder er gått tapt i brann.Men det må da vel finnes andre steder å lete enn i bare kirkebøkene!?Jeg vet jo ikke om de er fra Skudenes, Falnes, Høynes eller fra andre kommuner. Det pussige er jo at det er så mange forskjellige navn på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.