Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#78337] Giftemål, Eugen Marcelius Johnsen Kvalem og Elise Jensine Frøyseth, Berlevåg

Recommended Posts

Gjest Werner Vesterås

Jeg prøver å finne ut når mine oldeforeldre Eugen Marcelius Johnsen Kvalem (f.1897 Berlevåg) og Elise Jensine Frøyseth (f.1898 Sørøysund) giftet seg.Siste oppføringer jeg kan finne på dem i kirkebøkene, er for konfirmasjonene deres, i Berlevåg, den 27 juli 1913.Neste oppføring jeg finner på dem, er i ministerialboken for Sandviken, Bergen, 1921. Da ble deres sønn Walter døpt. Han ble født året før, på gården Frøyseth, i Masfjorden, Hordaland. Sistnevnte plass er hvor Elises far kom fra.Eugen jobbet som politikonstabel i Bergen.De flyttet nordover igjen, for Eugen står oppført i Adressebok for Finnmark 1943, som oppsynsbetjent i Berlevåg, og sønnen som fisker, på samme sted.

• 2 uker senere...
Gjest Werner Vesterås

Siden jeg postet innlegget, har jeg funnet ut litt mer. Sandviken har et eget fødselsregister, og der fant jeg Walter:LenkeOg der står også når ekteskapet ble inngått, 1918.Men det er veldig lite kirkelige hendelser for Berlevåg rundt dette årstallet, i de kilder som er å finne på Digitalarkivet...

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.