Gå til innhold
Arkivverket

[#78372] Søk i bl.a. Lund bygdebok, Rogaland

Gjest Nils Axel Braathen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nils Axel Braathen

Hei igjen!Jeg har laget meg en søkbar utgave av Lund bygdebok, Rogaland, (utgitt i 1961) og jeg gjør gjerne søk der for dem som måtte være interessert (innen rimelighetens grenser).Jeg advarer imidlertid om at blant alle de bygdebøkene jeg har vært borti til nå, så har jeg ikke truffet noen med så mange unøyaktigheter -- det virker som om ingen leste korrektur før den ble utgitt. Det eksemplaret jeg skannet fra biblioteket var spekket med håndskrevne rettelser (hvilket kanskje ikke helt er måten å behandle en biblioteksbok på, men som har vært til stor nytte for meg).Jeg kan også gjøre søk i Ånen Årli's bøker om Kvinesdal, Krohn-Holm's bøker om Hedrum, Christensen & Hagelund's bøker om Stokke, og Lorents Berg's bok om Sandeherred -- fortsatt innen rimelighetens grenser.Vennlig hilsenNils Axel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.