Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#78423] Vad betyder ordet kvae?

Recommended Posts

Gjest Marianne Solli

Åj, Ola, slik gjorde vi også som barn. Det kunne være litt vanskelig i begynnelsen å få samlet alle bitene og få dem tygget sammen. Av og til var der smuler, men etter å ha tygget en stund ble dette helt fint. Vi kalte dette for 'tjærrakoa' og brukte det blant annet til tetting av hull (en slags lim).

Gjest Jörgen Ingman

Hej!'Dravl' låter ju mycket troligt att det kan ha varit, men jag tycker inte bokstäverna stämmer riktigt på det heller. Jag tycker det mer ser ut som det står dvæl' men det verkar inte betyda nåt. Kan det vara nåt annat liknande ord? Tycker också andra bokstaven ser ut som ett o om man jämför hur skrivaren skrivit den bokstaven på andra ställen, vad finns det på do...?Mvh, Jörgen

Gjest Ivar S. Ertesvåg

skrifta er ikkje heilt god - og det meste av tekstene her er med latinsk skrift, ikkje gotisk, så det er ikkje så mykje å samanlikne med. Men det er temmeleg sikkert K??l.At første bokstaven er ein K ser vi ved å samanlikne med 'Kirke', t.d. på sida framom, der nr 56/1755 er 'begravet ved Ferstad Kirke'. At den siste ikkje er ein e, er opplagt, fordi ein gotisk e ser heilt annleis ut. Det er ikkje så mykje anna enn l det kan vere. Eg er samd med Jörgen at andrebokstaven må vere ein a. Det er ikkje ein v (jf. 'begraven ved', mange stadar). Den tredje kan vere fleire ting, men a er vel det einaste som gjev noko meining: Altså 'Kaal' (kol).Innførsla på neste linje ser ut til å vere retta;'? blev brendt av et fat Kaal, som ?(og?) død? ??? (retta til:) ?? dage efter'.Teiknet før 'blef' får eg ikkje noko meining i, og finn det ikkje att nokon annan stad - bortsett frå at det liknar det som står først på neste linje ('og?').

Gjest Ivar S. Ertesvåg

(20) nei...(21) eigentleg ikkje ...eg kom på at det står mange d-ar som førstebokstav i dåpslista ('døbt..'), og det er nok 'død(e)' som står i siste linja; deretter 'af', før noko er skrive, overstroke og retta til '??d?? dage?'.Dersom etternamnet/gardsnamnet er 'DrognæsEje', har vi kontroll på alle stavane som høyrer til linja over 'død(e)'.Eg finn framleis ikkje det 'lange 8-talet' nokon annan stad. Skal eg gjette på noko som gjev meining, er det ei forkorting for 'Han':Altså '[Han] blef brendt af et Fad Kaal, som [han] døde af ?.d.? dage? efter'

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.