Gjest Anne Tove Bakke Skrevet Mai 20, 2010 Del Skrevet Mai 20, 2010 Noen som kan hjelpe med plassering/adressering av matr nr 680b Halden i 1900. Jeg har funnet mye flott stoff på http://www.frhald.no/index.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kjell Halvorsen Skrevet Mai 20, 2010 Del Skrevet Mai 20, 2010 FT 1900 Gate = Søndre Tistedalen Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kjell Halvorsen Skrevet Mai 20, 2010 Del Skrevet Mai 20, 2010 Dette var hva jeg hadde tenkt å vise med linken ovenfor.Hvorfor linken ikke peker dit jeg kopierte url'n fra, skyldes sikkert noe av særegenhetene ved Brukerforumet som den nye utgaven av samme forum vil være fri for ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anne Tove Bakke Skrevet Mai 20, 2010 Del Skrevet Mai 20, 2010 Takk, det var forsåvidt oppklarende, men jeg var nok litt uklar i spørsmålsstillingen. Det jeg mente var: Er det mulig å finne gateadressen idag - det finnes ingen gate som heter Søndre Tistedalen i Halden nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Trine Barrusten Femtehjell Skrevet Mai 23, 2010 Del Skrevet Mai 23, 2010 Ta kontakt med det lokale historielaget, så kan de sikkert hjelpe deg! ; )De kan også sitte på andre opplysninger som kan være av nytte!Mvh Trine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anne Tove Bakke Skrevet Mai 25, 2010 Del Skrevet Mai 25, 2010 Tusen takk for tipset!!!mvh Anne Tove Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Liv S. Hansen Skrevet Mai 26, 2010 Del Skrevet Mai 26, 2010 Matrikkelnummeret 680b i 1900 tellingen, er i dag Skolegata 1 (149/116) i Tistedal. Dette ifølge Halden Kommunes hefte om tildeling av ny registerbetegnelse på eiendommer i Halden. Utg. 1982.Liv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anne Tove Bakke Skrevet Mai 26, 2010 Del Skrevet Mai 26, 2010 Det var strålende, hjertelig takk. Dersom du også kan finne 755a Nordre Tistedalen i 1900 ville jeg blitt kjempeglad. Jeg og min søster som har vokst opp på Vestlandet har bestilt tur til Halden i juni. Vår farfar kom derfra og turen ville bli ekstra vellykket hvis vi kan finne noen gamle adresser.mvh Anne Tove Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Liv S. Hansen Skrevet Mai 26, 2010 Del Skrevet Mai 26, 2010 Det gamle matrikkelnummeret 755a har i dag adresse Fosseveien 19 og 21 i Tistedal. Begge med samme gårds- og bruksnr. 99/120. Det kan være en mulighet for at denne tomta ikke lenger er bebygd. Jeg er ikke sikker.Liv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anne Tove Bakke Skrevet Mai 27, 2010 Del Skrevet Mai 27, 2010 Tusen hjertelig takk!!!Anne Tove Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts