Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#78672] Til Amerika 1889 fra Eiker, kan han finnes igjen i Amerika?

Recommended Posts

Gjest Bjørg Hukkelberg

3. mai 1889 emigrerer en som i listene kalles Syvert Sjuesen, Eker. Dette tror jeg er min oldemors bror. Navnet er skrevet både Sjulsen, Sjursen og Syvertsen. Han ble født 2.juni 1867 i Vestfossen, Øvre Eiker. Er det mulig for de som er så flinke til å leite i Amerika å finne han igjen der?Lenke

Gjest Helge Hålåsæter

Bjørg, det er for vanskelig for meg, ihvertfall. Hvis vi gjør det så enkelt som Sever Severson så, så er det 3 som er 32 år gamle: en i Douglas WI, en i Allamakee IO og en i Green WI. Gudene må vite hva han skrev seg for der borte ? Hilsen Helge H.

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Døde noen av foreldrene etter at han emigrerte? Elle ugifte søsken? Da kan det finnes info om han i skifte etter de. Det kan gi oss pekepinn på om hvor han er og om han er i live på et bestemt tidspunkt.

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Har gått gjennom de født jun 1867 og de født jun 1868 i 1900 tellingen.Eneste jeg fant som matcher er denne, men vi vet jo ikke om han lever på dette tidspunktet, eller han kaller seg noe helt annet. Han kan være feilregistrert i tellingen slik at jeg ikke får han opp utfra de søkekriteriene jeg brukte. 1900 United States Federal CensusName: Sever Seveson [Lena Seveson] Home in 1900: Lyle, Mower, Minnesota Age: 31 Birth Date: Jun 1868 Birthplace: Norway Race: White Gender: Male Relationship to Head of House: Head Father's Birthplace: Norway Mother's Birthplace: Norway Spouse's name: Ella Marriage Year: 1898 Marital Status: Married Years Married: 2Household Members: Name Age Sever Seveson 31 Ella Seveson 22 Morton Seveson 1

Gjest Inger Eik

Her er dåpen til Syvert: Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Eiker, Ministerialbok nr. 16 (1860-1868), Fødte og døpte 1867, side 230. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1079&idx_id=1079&uid=ny&idx_side=-241>Lenke Permanent bildelenke:

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.