Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#78888] Backup/sikkerhetskopiering

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

Sikkerhetskopiering kan gjøres på mange måterHvis du bruker en slektsprogram, for eksempel Brothers Keeper, er det en innebygget backup-løsning hvor du kan og bør kopiere over filene til for eksempel en minnepenn, cd, dvd eller en ekstern hardisk.Selv gjør jeg ikke bare en av delene, men alle.

Gjest Heljar Westlie

I tillegg til det Lars Ove nevner, så er det greit å avtale med et par kjente som kan ta i mot fila på email. Samt at du kan sende til egen konto hvis du har minst 2 egne webbaserte kontoer. Legg inn en rutine om å gjøre minst et par av ovennevnte tips 1x i uka, f.eksVirker kanskje litt paranoia å gjøre alt dette, men å miste slektsdata er verre

Gjest Otto Jørgensen

Hvilken versjon av programmet bruker du. Siste versjon er 6.4.8 Foreslår at du tar kontakt med Support for programmet eller via BK-Nordic.Detaljer om det finner du i hjelpefilen til programmet.Har desverre for lite opplysninger om den versjon og ditt oppsett til å hjelpe deg her, men ta kontakt. Du finner også hjelpen på http://www.bkwin.info/

Gjest Lise Pedersen

Takk for gode råd. Jeg vil selvsagt gjerne ha fullversjonen, men jeg benytter en uregistrert utgave. Kan jeg laste ned fullversjon og så registrere og betale eller må jeg registrere og betale først. Jeg har fortsatt XP. Mine datakunnskaper er minimale.

Gjest Otto Jørgensen

Det betyr ingen ting hvilken rekkefølge du gjør dette. Uregistrert versjon har en del begrensninger som først blir aktive ved at du legger inn registreringskode.Det er 9 år siden 6.1. kom på markedet.Versjon 6.4 inneholder betydelig forbedringer.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.