Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#78902] litt lesehjelp på Lurøy/Træna

Recommended Posts

Gjest Hans Egil Hansen

Kildeinformasjon: Nordland fylke, Træna i Lurøy, Ministerialbok nr. 839A01 /2 (1768-1824), Kronologisk liste 1801-1804, side 54-55. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=17121&idx_id=17121&uid=ny&idx_side=-31>Lenke Permanent bildelenke:

Gjest Terje Pedersen

JEG LESER: Dia 1 ma p Epiphan(ia): Døpt Lars Hansen Klockers Tvillinger. Sønnen N: Hans: Test Proust Leganger, Jens Jørgensøn, Christen Hansen, Ane Christensdatter, Gundborg Henrichsdatter. Døpt Datteren N: Dorothea. Lars Hanson, Hagen Bertelsøn, Jonella Jørgensd. Synneve ?ulsdatter, Lava Jørgensdatter Sandøen. Lars Hansens kone ble introdusert samme dag.

Gjest Hans Egil Hansen

Det er interessant pga at slik jeg forstår det så er Dørvær ett stykke fra selve Træna. Jeg er litt usikker på hvor kirken på Træna er, men det vil være naturlig at en klokker bor relativt nært kirken.Flott om du ser på det.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.