Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#79024] Lars Heggen f.1877, fødested: Fjeldberg

Recommended Posts

Gjest Johan Arthur Hansen

Foreldrene til Lars er Bård Gunnarsson Dørheim f.1845, d.1923 gm. Guro Larsdtr. Bergsvåg f.1848, d.1938. Det er bilde av Guro i bygdeboka. Sønnen Larsf.1877 gift med Rine Torkildsdtr. Bodde i Bergen. Mvh. Johan Arthur Hansen

Gjest Rolf Jerpseth

At jeg søkte har bakgrunn i en etterlysing på Anbytarforum. Jeg legger inn den her sammen med et svar fra meg, fra Johan Arthur kanskje heller:Jag söker uppgifter om en Lars? Heggen född ca 1870 i Norge. Var vet jag inte. Han flyttar så småningom till USA och där gifter han sig med en Maria Amanda Bernhardina Pettersson född 1873 02 24 Lojsta, Gotland, Sverige. Amanda har en son Chester Pettersson, född ca 1897, innan äktenskapet med Heggen. De får sedan dottern Loretta född ca 1901, sonen Bernard född ca 1905, och Larry född ca 1907. Någon som kan hjälpa mig med upplysningar om denne Heggen så skulle jag bli mycket tacksam. Hans föräldrars namn och ev syskon och var han är född någonstans. Tack på förhand. Hälsningar Majvor.Jeg fikk hjelp på Digitalarkivet: Foreldrene til Lars er Bård Gunnarsson Dørheim f.1845, d.1923 gm. Guro Larsdtr. Bergsvåg f.1848, d.1938. Det er bilde av Guro i bygdeboka. Sønnen Larsf.1877 gift med Rine Torkildsdtr. Bodde i Bergen. Mvh. Johan Arthur Hansen

Gjest Rolf Jerpseth

Majvor Mogren skriver i innlegget (10): 'Han flyttar så småningom till USA och där gifter han sig med en Maria Amanda Bernhardina Pettersson född 1873 02 24 Lojsta, Gotland, Sverige.' Altså er det ikke 'vår' Lars Heggen fra Fjeldstad det gjelder.

Gjest Mariann Stokken

Ja, det er utan tvil den rette eg har funne i 1910-1920 og 1930 (namna på barna stemmer), han vert kalla Larry også i ei av teljingane, same som yngste sonen.Eg kunne godt ha lagt ut Censusane der eg har funne han og familien, men det vert mykje(stort).

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.