Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#79027] Svenske genline vert oppkjøpt - av ancestry.com

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

Med tanke på at det koster ganske mye å bruke de svenske registrene er det vel ikke den dårligste nyheten å få.Jeg har ikke råd til å betale mange forskjellige aktører for å få tilgang til data og rent økonomisk er det en fordel å få betalingstjenestene samlet.De norske og danske kildene forblir forhåpentligvis gratis og dermed uten interesse for de store selskapene.

Gjest Steinar Olsen

hei heitrodde egentlig at det var forbudt i Sverige og å ta betaling for opplysninger fra Arkiv, i hbert fall på den måten de gjør. Det er forbudt både i USA og her i Norge. En av hjemmesideeierne i USA ble jo utsatt for en Politirassia for noen år siden. Grunnen var at de ble mistenkt for å selge arkivopplysninger. Det er vel noen som husker den saken.Steinar

Gjest Marianne Solli

Jeg slapp en gang å betale for arkivstoff fra Sverige. Jeg satt i flere dager og leste mikrofilmer og hadde belaget meg på en klekkelig sum å betale for dette, men, siden jeg hadde bestilt dette stoffet gjennom et lokalt bibliotek, slapp jeg å betale. Gjett om jeg ble positivt overrasket ... :)

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.