Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#79071] Etterkommere etter John Johnsen, født 1840, Sæle/Manger i Hordaland (Øygarden)

Recommended Posts

Gjest Rigmor Lie Thorsen

Jeg har lykkes med å finne navn på John Johnsens barn ifølge 1900-tellingen; Laurits, Regine, Joakim og Hermand. Hans kone het Martina Hansdatter. De bodde dengang på gården Sæle i Mangers herred.Hermand utvandret til USA i 1920 og flyttet ikke tilbake. På vegne av hans amerikanske familie, søker jeg derfor etterkommere etter Hermands søsken.

Gjest Ann-Mary Engum

Telling 1900,Sæle: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=1261&kenr=017&bnr=0016&lnr=00>LenkeJohn Johnsen og Martine Hansdatter fikk også datteren Johanne Hansine ,døpt 25 mars 1869: LenkeJohanne Hansine Johnsdatter ble gift med Ole Martin Monsen,og de bodde også på Sæle ved tellingen 1900.Hadde 2 barn ved tellingen.Vielsen 24 april 1897: LenkeJohn Johnsen og Martine Hansdatter fikk også datteren Kristine Karoline,døpt 9 juli 1871: LenkeJohn Johnsen og Martine Hansdatter fikk også datteren Anne Karine,døpt 2 mars 1873(nr 29): LenkeJohn Johnsen og Martine Hansdatter fikk også datteren Maria Marthalene,døpt 24 okt 1874:

Gjest Ann-Mary Engum

Datteren Kristine Karoline(døpt 9 juli 1871) ble vel gift med Magne Johannessen,og de hadde 2 barn,Hermand og Joakim ved tellingen 1900.De bodde på Sæle. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f01261&gardpostnr=760&personpostnr=4895&merk=48Lenke995#ovre>LenkeVielsen mellom Kristine Karoline og Magne Andreas Johannessen 18 juni 1898:LenkeSønnen nr 2,Joakim Bernt Martin ble døpt 2 des 1900:

• 2 måneder senere...
Gjest Mariann Stokken

Hei Rigmor, ser av eit anna tema at du har kjøpt deg tilgong til Aftenposten: Kunne du hjelpt meg med nokre (2 stk) dødsannonsar?mastokkto(skriv to med 2)alfakrøllonline.no

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.