Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#79180] Anne Kristine Olsdatter, f. Strømsø 1845, konf. i Borre 1859. Hvor ble hun av?

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Hei!Dette er vel et skudd i natta, men her trenger jeg nye og flere øyne for å komme videre!Anne Kristine Olsdatter ble født på Strømsø i Drammen 24.6.1845 (dpt 28.9.1845).Foreldrene: Ole Christian Andersen og Anne Maria Olsdatter.Familien flyttet til Borre/Horten ca. 1850 og datteren Anne Kristine ble konfimert i Borre kirke 31.7.1859. Etter det er hun sporløst vekk.Foreldrene bodde i Nedre Keisermark gt.17 i Horten i 1865, men flyttet til Lier en eller annen gang før 1875. De bosatte seg på Haug u/Frogner. Sønnen Bernhard var med på lasset tilbake til Lier, men datteren Anne Kristine er som sagt vekk allerede i 1859.Kan noen hjelpe?Hilsen Kjell Hamberg

Gjest Kjell Hamberg

Har tenkt samme tanken selv, men har ikke funnet noe. I 1865 ville hun ha vært 20 år gammel (kan selvfølgelig være gift allerede da), men der har jeg ikke funnet henne eller noen 'brukbar kandidat'. Ikke at det betyr alt; broren hennes, Andreas, er heller ikke med i FT 1865, men han har jeg god kontroll på. Han giftet seg nemlig i Strømsgodset kirke 26.12.1866 med Anna Juliana Wikstrøm fra Nederkalix i Norrbotten i Sverige. De flyttet dit fra Lier rundt 1870.Men det var søsteren da... et problem er jo at navnet Anne Kristine Olsdatter er så vanlig!Mvh Kjell H

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.