Gjest Angen Hofseth Svinterud Skrevet Juni 24, 2010 Del Skrevet Juni 24, 2010 Trenger hjelp til å finne en dødsårsak. Skriften er utydelig, men sikkert leselig for en som er mer trenet enn meg. Gjelder Cecilie Lorentine Holmgren, nr. 30. www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2346&idx_id=2346&uid=ny&idx_side=-50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Angen Hofseth Svinterud Skrevet Juni 24, 2010 Del Skrevet Juni 24, 2010 Lenken ble ikke riktig. Håper det går bedre nå. Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Marianne Solli Skrevet Juni 24, 2010 Del Skrevet Juni 24, 2010 Jeg ser ingen dødsårsak, men synes at der står gift med Klokker v. Thjems strafanstalt Oluf Kjølset Holmgren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jorunn Stenberg Skrevet Juni 24, 2010 Del Skrevet Juni 24, 2010 Det står 'vit.org'. Andre linje klarer jeg ikke å tyde. På tredje linje: 'cor ventr'. Det første skulle bety 'vitale organer'. Cor ventr er hjertekammer. Det skulle bety noe i retning av at dødsårsak er en form for hjertesvikt. Jorunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kai Løseth Skrevet Juni 24, 2010 Del Skrevet Juni 24, 2010 Mitt forslag er:Vit. org. abdominis (cancer ventr.?) Det tyder sjukdom i bukorgan. I parantes vert det stilt spørsmål om kreft i magesekken.(Ventriculus = magesekk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Marianne Solli Skrevet Juni 25, 2010 Del Skrevet Juni 25, 2010 Denne damen, Cecilie, var kusine til en av mine oldefedre, og firemenning til samme oldefar, pluss firemenning av en av mine tippoldefedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts