Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#79554] Albert Iverson (Flatøy) f. 1902 i Salhus d. 1985 i Rockford, Illinois

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Albert Iverson Flatøy f. 3. okt. 1902 i Salhus døde i Rockford i Illinois i 1985. Han var bosatt i USA i 1957, men når han utvandret vet jeg ikke. Spørsmålet mitt er om han var gift i USA, og i så tilfelle hva ektefellen het. Er det noen som kan hjelpe meg?Mvh.Kenneth Bratland

Gjest Kurt Østbye

Det er vel den karen her:New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Albert FlatoyArrival Date: 1 Jun 1923Birth Year: abt 1902 Birth Location: Norway Birth Location Other: salhus pr bergon Age: 20 Years 6 Months Gender: Male Ethnicity/Race­/Nationality: ScandinavianPort of Departure: SouthamptonPort of Arrival: New York, New YorkShip Name: Berengaria

Gjest Kurt Østbye

Og her blir han 'amerikaner':Selected U.S. Naturalization Record Indexes, 1791-1966 (Indexed in World Archives Project)Name: Albert Flatoy Alias: IversenBirth Date: 3 Oct 1902 Birth Place: Norway Age: 27Place of Residence: Illinois, Indiana, Wisconsin, IowaDate of Action: 21 Jul 1930Petitions for the United States District and Circuit Courts, Northern District of Illinois and Immigration.

Gjest Kurt Østbye

Han var ungkar i 1930:1930 United States Federal CensusName: Albert Iverson Home in 1930: Rockford, Winnebago, IllinoisAge: 27 Estimated birth year: abt 1903 Birthplace: NorwayRelation to Head of House: Lodger Race: WhiteOccupation: ElectricianParents' birthplace: NorwayHousehold Members: Name AgeBernt O Jacobson 38 Severene Jacobson 36 Gudrun Jacobson 14 Olaf Jacobson 12 John Jacobson 10 Bjarne Jacobson 9 Albert Iverson 27

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.