Gå til innhold
Arkivverket

[#79570] Knoph-Norstrøm

Gjest Jan Erling Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Spidsberg

Fant på hjemmesidene i Steinkjerleksikonet en Otto Neumann Knoph Sverdrup. Han bodde på Trana gård. Han er kjent som polfarer og gikk bla. på ski over Grønnland sammen med Kristian Kristiansen som bodde på Øvre Trana gård.Nicolay Norstrøm bodde på Ner Trana gård, far til Ruth Norstrøm/Guldahl. Far til Nicolay, Stephan Julius Norstrøm giftet seg med Jacobine K Kristiansen. Kan det være noe slektskap mellom Jacobine og Kristian. Kan tilknytningen til Knophfamilien være at de var omgangsvenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Spidsberg

Google, 'Otto Sverdrup'. Velg det Wikipedia har om Otto Sverdrup. Hans mor heter Petra Neumann Knoph.mvhHelge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner godt til Sverdrup familien på Trana, som er noen av mine slektninger. Ottos mor var jo Petrikke (Petra) Neumann Knoph, så derfra kommer Ottos etternavn. At Ruth var datter av Nicolay Norstrøm viste jeg ikke, hvor har du funnet det ? Tror nok at det er noe inngiftet slektskap her mellom Knoph og Norstrøm, og ikke bare omgangsvenner. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Køhl

Jeg har samlet en del om Norstrøm-slekta, tilbake til en Eric Norström i Örebro len og fram til i dag og har ikke sett at det har vært noen med Knoph tilknyttning som er inngiftet.I innlegg 29 spør Jan Erling om hvor Helge Spitsberg har funnet at Ruth er datter av Nicolay, det er ikke sikkert at han har funnet det noen plass, kan hende at han bare vet hvem som er hans oldeforeldre.Hvem av Guldahl slekten hevder at det skal være slektsforbindelser med Knoph slekten ???? Jeg er ganske sikker på at Helge Spitsberg har kontroll på denne delen av si slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mange gode innspill på dette mnitt spm, men avslutter denne debatten her for mitt vedkommende. Det er mye mulig at mine informasjoner er ukorrekte og jeg vil gå tilbake til min kilde for å høre om det er noe mere opplysninger, her. Hvis jeg får noe nytt så skal jeg selvfølgelig komme tilbake med ett innlegg. Jeg ønsker selvfølgelig ikke å legge ut navn på noen nulevende personer her, det håper jeg at det er forståelse for. Har ingen e-mail til vedkommende, så event oppfølging må skje på annen måte. Jeg takke for intr og bidrag og avslutter denne debatten her, for mitt vedkommende. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.