Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#79649] Petrine Emilie Hammond

Recommended Posts

Gjest Inger Eide

Hvis du ikke har flere opplysninger om disse personene, kan vi kanskje begynne med denne Carl Thomas Hammond som er 23 år i 1865 LenkeDette var den første tenkelige jeg fant i farten, bor i Christiania, men født i Fredrikshald. I kirkeboken ved innførselen til datterens konfirmasjon står det Riga i parentes uten at jeg helt skjønner hva det betyr. Kanskje oppholdt han seg der på denne tiden. Det er mulig at Carl T. Hammond i lenken er en annen person også. Men en plass skal man begynne.

Gjest Inger Eide

Dåpsinnførsel for Carl T. Hammond i kirkebok for HaldenKildeinformasjon: Østfold fylke, Halden, Klokkerbok nr. 3 (1834-1844), Fødte og døpte menn 1843, side 76. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7419&idx_id=7419&uid=ny&idx_side=-79>Lenke Permanent bildelenke:

Gjest Berit Knudsen

Om du kan finne dødsfallet til moren til Carl, Emma Sophie Hammond f.1809, kanskje du kan finne ut noe mere om Carl? Det finnes dødsfallprotokoller for Oslo under skanna skiftematerial.I 1875 bodde Emma i Josefinegt. 25 som hørte under Uranienbor-Frogner menighet. I 1900 er hun borte.

Gjest Inger-Marie Næsset

Finnes det noen som kan komme med tips om hvilken kirkebok jeg skal starte i for å lete etter Emma ? Kirkebøkene for Uranienborg og Frogner starter jo ikke opp før etter 1880.Jeg fant mannen Thomas Hammond død på Rennesøy i Rogaland i 1861. Forøvrig står det kun nevnt fire barn på dem. Selv så har jeg fem barn notert ned. Carl Thomas er utelatt alle steder. Lurer nå på hva som har gjort at han ikke blir tatt med noen steder.Mvh. Inger-Marie (som nå snart har trill-runde øyne)

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.