Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#79652] Etterlyser Hans Nilsen Kjerner (Kjærner) og Ebba Laurette Iversdatter

Recommended Posts

Gjest Kim S Stromberg

Hei, Står fast på denne problematikken. Hans og Laurette var min farmosr foreldre. Jeg har de fram se lenke Lenke Foreldrene hennes forsvinnerog Elida Marie Kjærner, er og finne i Horten som tjenestepige i en alder av 15 år. Hvor er foreldrene? Ulykke? Trenger tips for å finne riktige arkiv.. Har spurt familiemedlemmer, men får følelsen av hysj hysj (som om det spiller en rolle.) Noen som kan hjelpe? Kim

bilete9770.jpg

Gjest Anne J  Engmo

Kan det være at de er skilt ? Finner en Laurette Iversen f. 1858,som ugift tjenestepike i Oslo 1900 Lenke Nå har du ikke opplyst om nårtid Hans og Laurette skulle være født,eller om de i det hele tatt var gift da de fikk Ellida Marie ?

Gjest Bjørg Hukkelberg

Ellida MariesdåpKildeinformasjon: Oslo fylke, Petrus, Klokkerbok nr. 1 (1880-1887), Fødte og døpte 1885, side 128. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5426&idx_id=5426&uid=ny&idx_side=-132>Lenke Permanent bildelenke:

Gjest Kim S Stromberg

Hei, De var gift. I folketellingen fra 1885, oppgies de som gift, også når Elida Marie Kjerner ble født, fremgår det at barnet er ekte. I folketellingen av 1885, bor de i Stockholms gt 18. Med 3 Barn Helga f. 1880 Elida f. 1885 Samuel F 1883Samuel finner jeg i folketellinga for 1900 som Jungmand på en båt. Helga har jeg ikke funnet Elida Kjærner finner jeg i Horten i folketellinga for 1900. Men tusen takk for innspill. Står fast. Jeg lurer på om det kunne vært en tragisk hendelse som har gjort at Elida ble ¨bortsatt¨. Horten en er dog en god distanse fra Oslo i 1899-1900 Kim

Gjest Bjørg Hukkelberg

Ebba Laurette var født i 1858 i TønsbergKildeinformasjon: Vestfold fylke, Tønsberg, Klokkerbok nr. 3 (1855-1864), Fødte og døpte 1858, side 35. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8206&idx_id=8206&uid=ny&idx_side=-38>Lenke Permanent bildelenke:

Gjest Berit Knudsen

Altså, 1/10 1899 bodde Ellida og foreldrene på Risverket ved Blindern/Gaustad i V.Aker og 2/12 1900 bodde hun i Horten.Jeg har sjekket døde i V.Aker i denne perioden, og ikke funnet foreldrene der.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.