Gå til innhold
Arkivverket

[#79762] Mathea Johannessen dro til Chicago - hva ble hennes skjebne?

Gjest Bjørn Dahler
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Dahler

Hei!Mathea Johannessen født i Våler, Østfold 30. aug 1879 ble døpt i Spydeberg 21. des 1879. Hun emigrerte ti Chicago, USA 21. okt 1910. Hun har oppgitt ved emigreringen til Ellis Island at hun skulle besøke Gunhild Johansen i Chicago. Ved registeringen på Ellis Island er hennes navn tolket til å være Mathea Yohanssen. Det er gjort et notat i Ellis Island manifestet om at hun har søkt amerikansk statsborgerskap i 1937. Jeg har fått opplyst at hun visstnok aldri giftet seg.Nå lurer jeg på skjebnen til Mathea. Når døde hun, hvor er hun gravlagt, hva skjedde med henne?Mathea var min bestefars halvsøster.Hilsen Bjørn Dahler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Dahler

En liten kommentar til Mathea.:Hun var skrevt inn som Mathia Yohansen på Ellis Island.Siffrene som står oppført og som jeg mistenker refererer til søknad om statborgerskap er 11-167400-2/17/37-505.Dessuten skulle hun besøke Gunhild Andersen (ikke Johansen).Bjørn Dahler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.