Gå til innhold
Arkivverket

[#79863] Tidligste fødte tippoldefar av nålevende

Gjest Johan Arthur Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Arild Vesthagen

Rekorden med 1704 skal det vel mye til for å slå. Men jeg kjenner til et tilfelle som (så langt) kan plasseres på andre plass. En slektning av meg er født i 1931, hans far i 1889, farfar i 1828 (som for øvrig er min egen tipp-oldefar!), oldemor i 1792 og tipp-oldefar i 1744. Min slektnings far var halvbror til min oldefar og det var 36 års aldersforskjell mellom dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Jeg kan selvfølgelig heller ikke slå rekorden (1704), og heller ikke de to neste på listen. Mine hhv. eldste og yngste tippoldeforeldre ble f. 1821/1818 og 1862/1860, begge tippoldemødrene altså litt eldre enn mannen sin. Går jeg ytterligere 4 generasjoner tilbake på den eldste tippoldemoren (1818) og yngste tippoldefaren (1862), er den eldste f. 1652 og den yngste f. 1751, altså 99 års aldersforskjell innenfor samme generasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.