Gå til innhold
Arkivverket

[#79955] Etterkommere etter Reier og Tobias Bertinius Torstensen fra Egersund

Gjest Grethe Elise Paulsen
 Del

Recommended Posts

Jeg søker etterkommerere etter min oldemors brødre, Tobias Bertinius Torstensen født 1860 og Reier Torstensen født 1855.Jeg har funnet dem i 1875 tellingen for Egersund,men når jeg søker i kirkebøker for å se hvor det ble av dem... giftemål, død osv, finner jeg ingenting. Det kunne vært interessant å finne ut av om de eventuelt har etterkommere da denne delen av slekta har vært ukjent for familien inntil nylig. Grethe Elise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Den var ikke enkel. Kanskje noen av de som emigrerte med splitter nytt etternavn?Har du søstrene? Her gifter Amalie seg, med Reier som forlover. [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=13&filnamn=vi11161866eo&gardpostnr=377&personpostnr=2238#nedre>LenkeKonfirmant Reier. LenkeKonfirmant Tobias LenkeBegge i Eigersund og Ogna (1866-1878) konfirmerte.Amalie og ektemannen får sitt første barn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har vært inne på samme tanken, og lett noe i de samme kirkebøkene som jeg har funnet Amalie`s fødsler uten å ha funnet dem, men jeg kan ha oversett dem. Amalie og Andreas flyttet rundt hele sør-østlandet for Andreas jobbet også på jernbanen. Hvis de emigrerte vet jeg ikke hvor jeg begynner å lete. Du spør etter søstrene, jeg tror det bare var en, Anna. Hun er jeg ganske sikker på døde i 1875/76.Amalies første barn het også Anna, født i 1876.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.