Gå til innhold
Arkivverket

[#80010] Feil målestokk Oslo Domkirke / Vår Frelsers menighet: 1893-1932, Ministerialbok

Gjest Hans-Petter Falao
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans-Petter Falao

Boka er lagt ut i feil målestokk. Jeg må bruke 40% for å få lest mesteparten av sidene. Normalt bruker jeg 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Hei. Dette er nok ikke feil målestokk, men skyldes at boka er skannet fra originalmateriale med høy oppløsning i tillegg til at den er i farger. De automatiserte programmene som skalerer bildene for internettbruk er lagd slik at bilder med svært høy oppløsing også får høyere oppløsning på nettet, slik at detaljer som liten skrift ikke blir borte. Vi vurderer ikke hvert enkelt bilde for seg selv da dette vil vært svært tid- og ressurskrevende.For bildene fra mikrofilm (gråtonebilder) er størrelsen i skanningen valgt ut i fra en sammenheng mellom mikrofilmens oppsløsning og bildestørrelsen brukt. Disse vil derfor i stor grad ha gjennomgående samme størrelse.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

Det her tror jeg gjelder hele boka. Jeg har også sett en anne kirkebok i farger som var i OK målestokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.