Gå til innhold
Arkivverket

[#80032] Trenger hjelp med familien til Iver Ellingsen Bø f. ca 1735 på Voss

Gjest Kenneth Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

I forbindelse med bygdebokarbeidet mitt for Åsane trenger jeg hjelp med en familie fra Voss.Iver Ellingsen Bø f. ca. 1735… d. 1789 på Norheim på Voss g. 1768 m. Gjertrud Pedersdtr. Nedre Li f. 1746 på Voss d. etter 1801 Ivar var sønn til ......?? Trenger tips til å kunne finne ut hvem Ivers foreldre var.Gjertrud var datter til Peder Vikingsen og Inger Nilsdtr. Nedre Li på Voss. Iver døde som fattiglem på Norheim i 1789. Enken Gjertrud Pedersdatter var enke og fattiglem i 1801. Hun bodde da på Saue på Voss sammen med sine to yngste sønner.Barn: a. Inger f. 1770 på Jaraldstveit på Voss gift ?? Bosted: ??b. Siri f. 1773 på Seim i Lindås d. 1776 i Salhusc. Elling f. 1775 i Salhus, tjente på Vossevangen i 1801 gift ?? Bosted: ??d. Peder f. 1785 på Gjelle på Voss, nevnt 1801 sammen med moren, ble han gift ?? Bosted: ?? e. Ole f. 1787 (døpt 1. januar 1788) på Hefte på Voss, nevnt 1801 sammen med moren, ble han gift ?? Bosted: ??Det kan hende det har vært flere barn.Håper noen Vossaeksperter kan hjelpe meg med denne familien.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Da fikk jeg et ekstra barn på plass. Takk for hjelpen. Når det gjelder opplysningene på FS har jeg ikke funnet informasjon som kan bekrefte at de er foreldrene til Iver Ellingsen. Dåpen til Iver er heller ikke å finne blant de døpte (databasene) på Voss.Håper fremdeles på mer hjelp om denne familien.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.