Gjest Håkon Brun Skrevet August 11, 2010 Del Skrevet August 11, 2010 Jeg holder på med gamle handelssteder, så kom jeg over at en hadde drevet prakhandel. Jeg kan ikke finne det ordet noen steder. Ut fra sammenhengen tolker jeg det slik at det er en slags 'mindreverdig' handel. Er det noen som kan forklare hva som menes med prakhandel? mvh Håkon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ola Ljødal Skrevet August 11, 2010 Del Skrevet August 11, 2010 Nors Riksmålsordbok har PRAKK: '....småarbeide, puslearbeide....' Forøvrig finnes jo verbet PRAKKE som RM-ordboken bl.a. forklarer med å tvinge noen til f.eks. å kjøpe noe som man egentlig ikke har bruk for -'prakke noe på noen'. Kan det være ett eller annet i forbindelse med noe av dette - (salg av små artikler; omførselshandel)? Ivar Aasen har: PRAKKER: '...Puger; Styverfænger; Bissekræmmer....' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Berit Knudsen Skrevet August 11, 2010 Del Skrevet August 11, 2010 http://ordnet.dk/ods/opslag?id=522309 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Reidar Oddløkken Skrevet August 11, 2010 Del Skrevet August 11, 2010 Tidligere tiders dørselger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts