Gå til innhold
Arkivverket

[#80158] Manglende emigranter i EMIlistene

Gjest Berit Gullbekk
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Gullbekk

Er det noen du ikke finner i emigrantlistene kan de ha reist over Sverige. Jeg gjorde for moro skyld et søk i Emigranten Populær (en svensk emigrant CD) med Norge som forsamling. Jeg fikk ca 3900 navn. Noen er sikket svensker bosatt i Norge, men mange navn var mistenkelig norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Sikkert flere bl.a Norske både i emigranten og emibas. Det er så vidt jeg vet database over personer emigrert fra Sverige uansett nasjonalitet. Ikke nødvendigvis bare Svensker. Så oppholdt de seg i Sverige på det tidspunkt de emigrerer så er de med. Hilsen Anne Lene Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

En annen mulighet er at de har hatt en lengre stopp i et europeisk land, for eksempel England. Bare de som hadde oppgitt oversjøiske destinasjoner som reisemål havnet i emigrantprotokollene, etter det jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Du finner også mye emigrasjoner fra Sverige til Norge på emibas og emigranten. Så vidt jeg vet brukes i stor grad flyttelistene som kilder, og da de som flytter ut av Sverige uansett hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.