Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#80221] Jørgine Jørgensdatter

Recommended Posts

Gjest Kristin Biseth
LenkePå høyre side her er Jørgine hjemmedøpt nr 74 Det står masse opplysninger, men jeg greier ikke lese alt. Er det mulig å få noe lesehjelp. Har fått tak i at Jørgen Biset er barnefaren og at det muligens står hvor foreldrene jobbet, men greier ikke tolke det. Er det noen som greier lese alt?
Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/165558-80221-j%C3%B8rgine-j%C3%B8rgensdatter/
Del på andre sider

Gjest arnvid lillehammer

Det var då ei forferdeleg slarvig skrift, men her er det eg i farten får ut av det, med atterhald om bokstaveringa (tittelen til Even tar eg ikkje utan vidare): Jørgine, hjemmedøbt. F(oreldre) Pigen Karen Jensd: som tjente hos Asessor Ottesen og gjorde barsel paa Enerhougen hos Even (Kant/Bord?)hugger? og Barnefader efter egen tilstaaelse Ungkarl Jørgen Biset (Bislt?) Kudsk hos C. Hejerdahl. Vennleg helsing Arnvid L.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.