Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#80259] Kristine Eliasdtr.1789 Fjaler-1878 Davik,SF . Hjelp til å nøste opp hennes liv.

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Kristine Eliasdtr. ble trolig født rundt 1789. Jeg har ikke funnet dåpen hennes, men hun er trolig født et sted i Sunnfjord av foreldre Elias Knudsen og Daniele Danielsdtr.Jeg finner henne ikke i 1801 tellingen, og hun dukker ikke opp igjen før hun i 1810 ble mor til en sønn Jacob. Han ble født 28.07.1810 på Hamre i Sund, Hordaland. Faren var en Peder/Peter Malmbelg/Molberg.Se venstre side i kirkeboka. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11692&idx_id=11692&uid=ny&idx_side=-30>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Så forsvinner hun for meg igjen inntil dun gifter seg i Davik 12.10.1838 med Daniel Danielsen Dørhella 1815-1897. Se post nr.16.Lenke Permanent bildelenke:

Gjest Torodd Kinn
Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk Torodd. Da var der nok enda en mann i hennes liv mellom Peder Malmberg og Daniel Danielsen. Det må nok være denne Christian som døde i 1825. Da hun giftet seg i 1838 hadde hun vært enke i 13 år. Mvh. Rune Thorstensen

Gjest Rune Thorstensen

Da har jeg funnet ytterligere tre barn av Kristine og kristian.Anne Dorthea 15.04.1821 på Florvåg, AskøyKristian 25.06.1824 på Totland i DavikChristine Johanne 20.09.1826 på Totland i Davik. Mvh. Rune T.

Gjest Lars Johannessen
Gjest Lars Johannessen

Dåpen til Anna Christine i kirkeboken Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Eid, Ministerialbok nr. A 4 (1806-1815), Fødte og døpte 1815, side 87. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8771&idx_id=8771&uid=ny&idx_side=-53>Lenke Permanent bildelenke:

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk Lars. Det er nok dem ja. Og Kristine oppgir fødested til Gjølanger i Holmedahl, Sunnfjord.Jeg har sjekket dåpen i Fjellberg også.Og der synes jeg å kunne lese at hennes bror Jacob Eliassen var blant fadderne. Han var også omreisende, og på det tidspunktet gift med en Helge Olsdtr. fra Helle i Førde. Han dro fra henne og ble senere sammen med Dorte Danielsdtr. som også er å finne blant fadderne i Fjellberg.Mvh. Rune Thorstensen.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.