Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#80299] Erik Olesson (Født 1771) Rye Byneset Trondheim oppslag Bygdebok

Recommended Posts

Gjest Knut Handeland

Erik Olesson (Født 1771) Rye.Ønsker bosted,kone og ev.barn på Erik.(Har sønnen Ole 1801- som flyttet til Leren (Mære.Sparbu.N-T) og datteren Mali 1810- Smolan (Sparbo.N-T)Hvem var Ole Johnsson Rye,s (1724-1792) foreldre ? (Kone Ingeborg Olesdatter Flakk)Mvh Knut

Gjest Knut Handeland

Hei GreteHar gått over kirkeboken og funnet kun disse 2 barna, men finner ikke noe ekte.Derfor spør jeg pent om et oppslag, for jeg blir ikke klokere av kirkeboka ? Mali ble født på byneset og gift med Jakob Paulsson Trygstad fra Sparbu.Har grei oversikt på disse 2 men det er Erik og kona som jeg ikke finner.Får vel ta i bruk sterkere briller :)Mvh Knut

Gjest Grethe Flood

Pussig at begge barna til Erik fant veien til Sparbu. Ble de konfirmert i Byneset eller flyttet hele familien til Sparbu mon tro? Det er kanskje sånt som ville komme fram av et bygdebokoppslag. Jeg har også forsøkt å se på giftermål i Byneset kirkeboka, men den er ganske tettskrevet...Grethe

Gjest Grethe Flood

Lurer på om dette er konfirmasjonen til Mali - hun står som Mali Oppum. Foreldrene er Erik Olsen og Ingeborg Olsdatter på Byneset. Hvis dette er rette folkene, het altså moren til Mali Ingeborg Olsdatter - Nord-Trøndelag fylke, Mære i Sparbu, Ministerialbok nr. 735A05 /1 (1825-1835), Konfirmerte 1825, side 103. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16431&idx_id=16431&uid=ny&idx_side=-54>Lenke Permanent bildelenke:

Gjest Anne Vigen

Hei. I Bynesboka står det at Erik Olsen gift 1801 med Ingeborg Olsdatter Jærvan Strinda. De kjøpte Jærvan, Strinda (Hjemgården til Ingeborg). Kan ikke se at det står mer om dem i boka. Foreldre til Ole Jonsen Rye født 1724 død 1792 gift 1755 med Ingeborg Olsdatter Flak er Jon Olsen Rye født1706 død 1739 og Marit Pedersdatter Onsøyen død 1734. Anne

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.