Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#80361] Tyding fødested ved konf. 1856, Ølen, Fjeldberg

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

Det dreier seg om nr. 5 fra oven, Anna Johannesdtr. Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Ølen i Ølen, Klokkerbok nr. A 1 (1851-1863), Konfirmerte 1858, side 52. Permanent sidelenke: Lenke Hun er søster til nr. 4 fra oven, som er født i Vaagen, men hvor er hun selv født ? Det står 'prestegjeld' bakerst, men hvilket ?

Gjest Litta Olsen

Det var rett plass: Kildeinformasjon: Rogaland fylke, Finnøy, Klokkerbok nr. B 1 (1816-1856), Fødte og døpte 1841, side 77. Permanent sidelenke: LenkeNå sjekker jeg linken en ekstra gang. Irriterende med denne artifakten som gjør at det blir rot i linkene!

Gjest Johan Arthur Hansen

I bygdebok for Ølen står det om disse under Vågen. Johannes Torgeirsson Vågen 1809 - 1888 tok over etter foreldra i 1840. Samme året gifta han seg med ei enke etter Ola Apeland i Sandeid. Hun var Ragnhild Persdtr. 1796 - 1856 opprinnelig fra Langeland på Finnøy og hadde 5 barn fra første ekteskap. Med Johannes hadde hun ingen. I 1857 giftet Johannes seg igjen med Malena Larsdtr. Viland 1818 - 1886. (Ingen barn) Mvh. Johan Arthur Hansen

Gjest Johan Arthur Hansen

Du hadde helt rett! På Ørland er det en Johannes Torgeirson Vågen 1816 - 1905. Han var gift med Anna Larsdtr. Rivjeland, Hjelmeland 1820 - 1914. De hadde 10 barn. Det står en del om dem i bygdeboka som jeg kan sende til deg når jeg får tid. Mvh. Johan Arthur Hansen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.