Gå til innhold
Arkivverket

[#80405] tydehjelp, og videre framgamg

Gjest Marita Nilssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Håkon Christiansen

Jeg tror forresten at begge foreldrene var døde i 1899, og at med flere generasjoner samlet på Sten på Eidsvold tok de etternavnet Sten. Jeg har en ide om hvor jeg kan finne det, men får ikke sjekket det før på søndag. Vi høres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Kristian (Christian) Hansens død 18. juli 1899: Lenke Som du ser var han gift mekanisk arbeider, f 14. april 1872 i Ullensaker. Jeg har ikke klart å finne kona Olga Marie verken død eller i live (FT 1900). Men adressen til Kristian var Fjeldgaten 15, og han døde av lungebetennelse. Nå står det vel bare igjen å finne Olga Sophie mellom siste fødsel i 1896 og 1900, så hadde vi fått mange brikker på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borghild Hansen ble f i Kristiania (Petrus) 23.11.1898 dpt 31.12 og hjemmedøpt i Fjeldveien 15 av Pastor Skaar 4. april 1899 med foreldrene til stede Lenke Jeg finner ikke Olga Marie Sophie Pedersdatter død mellom dåpsdatoen og tiden for FT1900, så kanskje er det FT1900 i Eidsvold som inneholder nok en feil? Besteforeldreetternavnene er jo feilskrevet, så kanskje skulle også Olga Marie også vært der på Sten? Men det er masse detaljer å finne ut videre, og du må jo ha litt å gjøre selv også! Hilsen PeHå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.