Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#80414] Gunnil Høljesd Rønningen under Simones, Heddal, f 1801, konf i Sauherad?

Recommended Posts

Gjest Ole Bjørn Darrud

Gunnil blir født 28.3. 1801 og døpes 3.4. 1801. Datter av Hølje Anunson fra Gjesterud og Ingeorg torkilsd fra Gvåla i Sauherad. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7932&idx_id=7932&uid=ny&idx_side=-52>Lenke Kfr også Sauheradsoga I s 102/Hitterdalsboken s 229/258.1.2. 1801 er Gunnils foreldre nevnt med sønnen Anun 5 år: LenkeDet er vel Gunnil Høljesd som gifter seg 2.12. 1823 i Heddal med Steinar Leifsen. Lenke Kfr også Hitterdalsboken s 152.Så til det jeg håper noen kan hjelpe meg med: Hvor ble det av foreldrene til Gunnil? Kan de ha flyttet til Sauherad?I manntallet i Sauherad 1.1. 1815 på Hagen under Jønsi nevnes Hølje (58) gm Ingrbor (57) med barna Christen (24) og datteren Gunil (14) Lenke I 1816 i Sauherad konfirmeres ei Gunnil Høljesd (nr 10) med oppgitt ”far” Per Jonsen.

Gjest Ole Bjørn Darrud

Litt oppdatering:Hølje Anundsen bor på Kastebakke i Heddal når han dør i 1828 66 år gammel. Så da er vel forbindelsen fra Rønning under Simones til Kastebakke etablert.Jeg nevnte i første innlegg en sønn Christen i 1815 manntallet. Det ser ut som det er sønnen til enka på Bakken under Jønsi og ikke Hølje og Ingeborg som først antatt.Mvh Ole Bjørn

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.