Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#80469] Onkel Lauritz mor Karen Sofie Berg

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

Min farmor har påstått at vi er i familie med onkel Lauritz, men hvordan? Hans mor Karen Sofie Berg f. 1879 må jo være linken?Hvem er hennes foreldre. I 1900 tellingen står hun som Sofie Berg. Jeg kommer ikke inn i kirkebøkene nå :( Noen som vet noe om henne? Mvh Hanne

Gjest Berit Knudsen

Her må det enten være noe rart med FT 1900 eller med meg for jeg finner dem ikke i Tønsberg, og heller ikke i Nøterøy. Kan du ikke legge inn lenke?Gir meg ikke så lett. Finner ingen Berg, men dette kan vel være dem da i 1900 siden onkel Lauritz het Johnsen og ikke Berg. Lenke

Gjest Gunn Huglen

Kan det tenkes at Karen Sofie Berg var en søster av 1. hustru. eller en slektning ?Her er vel muligens mannen som du Hanne nevner i innnlegg 17? LenkeKaptein, som er ute med skip. ( også hans fødested er litt merkelig skrevet:-)Mvh. Gunn

Gjest Gunn Huglen

Ja, det fant jeg her noe om: http://no.wikipedia.org/wiki/Anders_Berg_BullSer at skipsrederen også har en pleiesønn i tellingen innlegg 20.Kan det være at Karen Sophie Berg, også var en pleiedatter? Det er jo litt pussig med Berg navnet?Håper du vil finne ut av dette i kirkebøkene senere,Mvh. Gunn

Gjest Ann-Mary Engum
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.