Gå til innhold
Arkivverket

[#80493] Vedr. eldste sønn av Johannes Johs. Blom & Mette Nilsdt. Rong. Flere søsken?


Gjest Yvonne T. Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Yvonne T. Eide

JOHANNES JOHANNESSON BLOM (1800-1847) Gift Manger 02.07.1825 med METTE NILSDT. RONG (1803-1878) Mette var gift 2. gang i 1848 med NILS OLSON RONG (1823-1888.)Johannes & Mette`s barn: 1. Nils 1826- (konfirmert i Manger 1843) 2. Erik 1830-1910Erik er grei. Han har jeg under kontroll :o) Nils finner jeg ikke etter konfirmasjonen i 1843 & vil dermed anta at han dør ung. Da med tanke på at broren, Erik, er den som overtar bruket etter faren. Har letet under vielser, ft & dødsfall, men finner ikke ytterligere informasjon om Nils. Finner heller ingen flere barn av Johannes & Mette.I Mette sitt 2. ekteskap blir min konklusjon at dette var barnløst, da jeg heller ikke her finner barn ved søk.Noen med innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonne T. Eide

I min forespørsel på arkivforum, om informasjon ang. skiftet til Johannes Johannesen Blom, får jeg oppgitt følgende:Skiftet er datert 4. okt. 1847 og nevner enken Mette Nielsdatter og sønnene Niels J. og Erik J. Niels var mindreårig og hadde Paul M. Rogn som kurator, Erik var umyndig og hadde Niels H. Rogn som formynder.Det vil altså si at det fortsatt kun er snakk om 2 barn & at eldstesønnen, Nils, iallefall lever dette året.Hvor bør jeg søke videre? Synes jeg har vært innom det meste, men noe går meg tydeligvis hus forbi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.