Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#80506] Haakon Odin Julius Paulsen / Hansen / Bye 1866 Tromsø

Recommended Posts

Gjest Kjell Høyer

I følge folketellingen for Tromsø år 1900 [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=1902&kenr=008&bnr=0029>Lenkebor min tippoldemor Julie Christine født Bye den 12. august 1837 – ( første gang gift med vertshuseier og vinhandler Hans Paulsen og andre gang med skipper Ole Hogstad) i Grønnegade nr 379.Her listes hun opp med en del av barna – deriblant tre sønner – som jeg vet lite om. En 4. sønn nevnes ikke i morens hjem i 1900 tellingen, nemlig Haakon Odin Julius født 8. juni 1866 – men nevnes derimot hos sin mor og morfar i 1875 tellingen:

Gjest Kjell Høyer

Takk til begge ;-)Jeg kjente til det som sto i sjømannsrullen. Men bosted var i 1885 samt konfirmasjon var jeg ikke kjent med.Kan noen av dere se om noen av hans morforeldre - nemlig Leonlius Bye eller Anne Margrethe Figenschou bor i Verftsgata fremdeles? Har ikke dødsdatoen på noen av dem.Vet at Adolf Stenersen som gifter seg med deres datter - Wilhelmine Marie Bye bor der en tid.Takk igjen ;-)

Gjest Alvin Andreassen

De bodde i 1885 i Verftsgt. matr. nr. 235 som føderådsfolk. I familien bodde også skipper Stenersen med hust. Marie og fire barn. Haakon bodde i matr. nr. 248. Du finner 1885-tellingen for Tromsø under Registreringssentral for historiske data: http:/www. rhd.uib.no

Gjest Kjell Høyer

Et spørsmål etter samtale med min far, som dessverre i likhet med meg ikke bor i byen lenger. Selv har jeg bodd borte siden 1973 - så hukommelse rundt husnummer er ikke helt topp. Vil Verftsgata 5 ligge nedfor Skippergata på venstre side sett fra Skippergata - da under forutsetning at det hadde stått et hus der idag?Takk på forhåndKjell

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.