Gå til innhold
Arkivverket

[#80633] Lars Rugelsjøen g. 1739 i Røros m. Karen Jochumsd. - til Løkken i Ålen?

Gjest Astrid Ryen
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Vielsen fra kirkeboka, nr 9 1739:Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Røros, Ministerialbok nr. 681A03 (1727-1766), Trolovede 1738-1740, side 6. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16220&idx_id=16220&uid=ny&idx_side=-8>LenkeLars Rugelsjøens datter Kirsten blir døpt samme år, nr 80Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Røros, Ministerialbok nr. 681A03 (1727-1766), Fødte og døpte 1740, side 46. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Olav Åsvold

Se mitt innlegg 2 i debatt 33144: I lønningslistene for Dragås hytte 1755 finner jeg ingen Lars Pedersen, men det nevnes bl.a. en røstvender Lars Rugelsjøen. Det bodde altså en Lars Rugelsjøen i 'arbeidsavstand' fra Dragås hytte, og sammenholdt med opplysningene du har funnet i kirkeboka for Røros, virker det veldig sannsynlig at Lars Rugelsjøen og Lars Pedersen Løkken er samme person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Tusen takk for svært interessant informasjon. Jeg har i den siste tiden undersøkt litt rundt de to døtre som tillegges Jochum Erichsen Kleven i Ålen og Åbyggen som skal være søstre til Berit Jochumsdatter gift med Simon Mathiassen som er mine aner. Det finnes ikke noe skifte etter Jochum Erichsen så det er umulig å vite helt sikkert hvilke barn han ellers hadde utenom Berit.Kari Jochumsdatter er ført opp som datter der pluss en Anne Jochumsdatter med et spørsmålstegn bak, henne har jeg sjekket ut via et skifte på Røros. Men din informasjon er jeg nå temmelig sikkert på at Lars Rugelsjøen er identisk med Lars Pedersen Løkken.Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.