Gå til innhold
Arkivverket

[#80732] Gulbrand Ellingsen , soldat i Eggedal i 1693, hvem var han?

Gjest Tormod Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Jeg er på jakt etter hvem soldaten Gulbrand Ellingsen var, kom fra , ble av?Jeg har notert han som soldat under Bøle i Eggedal 1693. Han er borte fra soldatlistene for Sigdal/Eggedal i 1699. Enten er han død eller har reist videre da. Det var endel trafikk mellom Eggedal og Nore/Uvdal på den tiden.En av mine aner var Håvard Gulbrandsen født ca. 1686 ett sted i Sigdal/Eggedal. Hans eldste sønn heter Elling, så Gulbrand Ellingsen skulle passe godt som faren hans. Men så var det beviset da.Vel , dette er den eneste Gulbrand som kan passe. Da Håvard giftet seg 1710 på Snarum i Modum, står det at han var fra Sigdal.Noen som har soldatlistene fra Nor/Uvdal 1699 eller før? Eller kan ha andre opplysninger om Gulbrand Ellingsen.mvh Tormod Thoresen Drammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei. Det er riktig. Jeg husket litt feil vedrørende tidspunktet. Nå startet ikke kirkeboken opp før 1712.Jeg er pussig nok etterkommere etter begge ekteskapene til Hoovel.Sidsel døde i 1746og Hoovel giftet seg i 1748 med en pike iri Pedersdatter., denne gangen i Holmen kirke i Sigdal.Men hvem var Gulbrand Ellingsen.Takk skal du ha. mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.