Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#80756] Emigrasjonsprotokollene: Mangler

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

I forbindelse med søk for innlegget jeg nettopp la inn, søkte jeg tilfeldig (Oslo 1871-1930), ene og alene på rubrikken for utreisedato, innheld. Jeg tastet inn 1885 og fikk som svar: Ingen funne. Har tidligere ikke funnet personer utvandret fra Vågå der på nettet, men derimot i egne notater jeg gjorde fra mikrofilm for 25 år siden. Hvor store er manglene ? Når jeg først er på lufta, vil jeg nevne at for FT 1875, så er hjembygda mi, Heidal, ført under feil kommunenavn. Dermed ca 1500 personer.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/166093-80756-emigrasjonsprotokollene-mangler/
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Ja, det var den hukommelsen min, da. Hjertelig takk for hjelp. Det er jo skandaløst at 8 år mangler i sin helhet. Det burde jo rettes på. Det som jeg imidlertid husker er, at jeg for en tid siden leste at de på Voss har begynt å registrere FT 1885 i stedet.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.