Gjest Jon Erik Berg-Hansen Skrevet September 13, 2010 Del Skrevet September 13, 2010 Jeg er helt blank på området, men både jeg og min engelske kontakt har store tvil om dette produktet. Fargerikt er det iallfall. Familiens norske forfedre var feiere i Holmestrand på første halvdel av 1800-tallet,men dette er nok et langt mer moderne moro-produkt? Svar gjerne på engelsk, så kan Maureen i England lese det direkte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Hans Cappelen Skrevet September 13, 2010 Del Skrevet September 13, 2010 Jeg har sett en del norske våpenskjold, men kan på sparket ikke huske dette. Innholdet både i skjoldet og i hjelmtegnet er godt tenkelig som et norsk privatvåpen fra 1600-tallet eller senere. Det kunne derfor være interessant å få vite hva den personen har basert seg på, som har tegnet dette våpenet i en nyere stil, slik vi ser i avbildningen.Våpenskjold ble også i noen grad brukt i Norge av bønder, håndverkere og handelsfolk. Langt fra alle disse våpnene er publisert og mange finnes i lakksegl på dokumenter i arkivene.Men det finnes i engelsktalende land flere firmaer som har gjort seg forretning av å lage og selge fiktive våpenskjold, bl.a. over internett. Så muligheten er der for at det kan være fri fantasi. På den annen side er det fritt for enhver å ta seg et personlig våpen i Norge idag, bare pass på å ikke ta andres allerede eksisterende våpen -spesielt ikke et offentlig våpen. Våpenet ovenfor er klart ikke av de dårligste jeg har sett...Hilsen Hans Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts